nuffnang adds

Hello strangers, Welcome to my reality world :)

Murung? Oh NO!

Salam guys, yeah I know setiap post yang dibuat semuanya takde tajuk yang best-best, Hrmm sorry ye, sebab aku ni jenis yang takde kepakaran dalam membina perkataan yang menarik but im trying :)


Ok intro about me sikit k, actually im still try to search timing yang betul untuk melakukan pekerjaan yang mendatangkan hasil (it means hobi and impian) Wahhh, cakap pasal impian tu mesti nak tahu kan. haha nantilah bila rasa dah boleh balance dengan keadaan baru aku cerita k. Don't be sooo gelojoh hahaha, Insyaallah kalo aku ada rezeki hihi. Sekarang ni kalau difikirkan memang sesuai but kesihatan aku tak mengizinkan aku, sebab aku batuk kuat, biasalah cuaca sangat panas, memang mengidam cendol la jawabnya haha. Ok back to basic =P

 Ok, so hows going on? Anything happy? hehe, Alhamdulillah for those yang rasa tenang and bahagia di alam anda and for those yang rasa tak tenang, tak bahagia, sedih, berduka and what so on tu jangan risau k, berdoa lah selagi kita mampu, Amin. 

Actually kebiasaanya bila kita murung banyak perkara yang kita nak lakukan semuanya tak menjadikan. kan?  kan ? Sape setuju tolong angkat lutut haha. Murung ni sebenarnya cuma datang dari kita punya perasaan je. Kebiasaannya gurl gurl la yang hadapi semua ni  sebab tutttt haha, tapi zaman sekarang orang laki pun ade gak habit macam ni walau tak tuttt tuttt .  Actually aku selalu pun jadi murung, semua benda yang aku nak buat, tak menjadi and rasa nak marah je walaupun benda tu perkara kecik sekumit je hekelehh. tapi agak bahaya sikit bila kita TERmarah orang yang tak sepatutnya menjadi tempiasnya, hurmm bahaya ye, erm tamo tamo tamo. hehe. Sebab zaman sekarang ni ramai yang orang ada habit SENTAP ni. Jenuh la kalo kita nak pujuk orang yang kuat sentuh-menyentuh (touching)  ni haha. Actually korang bole hadap semua ni dengan perlahan tau, korang boleh handle benda macam ni dengan cara korang tersendiri. Ok, aku akan kongsikan cara camana nak tangani masalah macam ni. 




Ok mesti sape yang murung tu kan mesti jadi macam atas ni kan? Haha for sure la. hrmm, Korang mesti duk dalam bilik, duduk atas katil, termenung then macam-macam bermain kat pikiran tu walau ntah ape yang korang pikirkan. Haha plzz and plzz again korang jangan buat macam tu. Korang kena tenang je. Pikirkan perkara yang positif and don't be negative. Just katakan idiot pada benda yang negative tu. Memang kadangkala kita boleh pikirkan perkara negatif untuk kebaikan kita but kita perlu balance kan semua ni supaya kita takkan tersilap langkah untuk buat something. And kalau bole la berhambus je dari bilik korang tu and buat something yang korang boleh happy. tak kisahla pape asalkan HAPPY =) . 

Hah, korang bole tonton TV, pilih la channel yang best best, Kartun ke, O maybe korang bole tengok movie ke. Pilih la yang kelakar sikit, buat korang gelak-gelak. sebab bila korang gelak automatik korang boleh tersenyum dan sifat murung tu dah boleh hindar walaupun sekejap. .


Yang ni serius ok, Stop it when you do this. Sebab benda ni lah yang selalu akan menghasutkan fikiran korang sendiri. Benda yang positif akan bertukar kepada yang negative. Pedulikan apa yang orang fikir pasal diri anda sebab nobody's know about yourself and nobody's are perfect enough. Read again what im trying to tell you. Plzz stop it ok. Mereka tak pernah tahu diri anda dan anda tidak duduk sebumbung dengan mereka dan anda juga tidak dilahirkan oleh ibu yang sama dan katil yang sama kecuali kembar la. Stop it ok. 


 Dalam dunia ni confirm semua orang ada teman kan? Tipula korang takde kawan. kawan tu penting, But pilih kawan yang betul-betul la. Korang bole share dengan member korang sendiri apa yang korang rasa and masalah korang tu. Korang mesti ada sorang member yang baik and mesti boleh tolong korang untuk hadap semua nj. Bila korang luahkan hati korang, you will be calm. Trust me. korang akan tenang sedikit. takdelah rasa beban gila kat kepala otak korang tu. 


You have to think that you must chill yourself. If not you will be in trouble. Pergila rock and roll kan diri tu. Happpy kan diri tu dengan orang yang tersayang, family and friends. buat lah something yang korang tak pernah buat. hrm ni lah masanya korang cari bakat korang hehe. Even korang sorang pun boleh, Ambil mic korang melalak la kuat-kuat haha. Happy ape bila wat camtu.  haha



Hey, don't forget to smile. Senyum tu kan satu sedekah. Bila kita senyum Kita akan rasa confident dengan diri kita dan happy je rasa. hrmm thats good baby. hehe. bila senyum korang akan nampak cantik dan chumil. 

Lastly, korang perlu berdoa pada Dia, kerana Dia lah yang menentukan segalanya. Bila kita berdoa dan jalankan tanggungjawab kita sebagai seorang muslim pasti kita akan tenang dan bahagia. Insyaallah. Kita tak boleh lupa Dia k. Amin =D

Be Happy, Be Gorgeous


xoxo,
Nadira Shafei