nuffnang adds

Hello strangers, Welcome to my reality world :)

Luahan hati..



1)      Jangan tegur apa yg saya lakukan
Ok lah, sbnrnya aku ni jenis ikutkan kepala aku sendiri. Apa yg aku nak buat,aku buat. Apa yg aku xnk buat aku xkn buat. Jadi bila org tegur aku jadi tak syokkk uuuu. Aku jadi serba salah bila nak lakukan sesuatu. Walaupun cara aku salah dimata org lain but im still with my option. Just do what i want and i will did what i’ve done. Don’t care about the people just do it by your own until you feel happy. Happy will make feel better :D

2)      Jangan cuba fikir dan cakap negatif pada org lain
Do you feel happy when somebody talk negative about yourself? Huh? Unhappy right? Ok itu apa yg aku selalu rasakan. Aku tak kisah apa yg korg fikir tapi janganlah selalu anggap aku ni kurang di mata korg. Semua manusia tak perfect dan janganlah anggap engkau tu perfect. Kalo dia kurang sesuatu biarkan atau nasihat tapi janganlah sampai cakap lepas saja. Ibarat mulut takde insurans. Sebelum mengata org biar kita cermin diri dulu agar tak kena pada batang hidung sendiri. Tp pada aku kalo kurang di mata korg just ignore je aku sbb aku ni suka makan dalam. Yes i know im not perfect at all. Tak reti tu tak reti ni,this and that, yes i admit but i will try to improve myself. At least i’ll try. Cuba tegur cara baik and ayat-ayat tu cuba pakai ayat yg manissss sikit bukannya ayat yg boleh menusuk ke jantung sampai bernanah. Bahasa jiwa bangsa beb. Nada ayat pun biar berbunga hehe

3)      Jangan fikirkan kesenangan diri
Ok yg ni paling teruk kut. Tolong and tolong and tolong jgn fikir kesenangan diri sahaja. Nak hidup senang bole tapi fikirkan kesenangan org lain juga. Contoh kalo anda tak selesa dgn sesuatu environment(ape2 je yg korg boleh fikir), dan kawan anda selesa dgnya dan terasa sungguh bahagia di saat itu, tapi anda langsung tidak. Jangan lah memaksa rakan anda itu utk mengikut kepala anda sendiri. Anda bahagia tapi org lain sengsara. Mmg selfish! Kdg2 aku fikir aku pun sentiasa dalam keadaan yg tersepit sebegitu dan terasa erggghhh sungguh kejam dunia ni, tiada kebahagiaan. Walaupun aku ni jenis tak kesah pasal pape tp aku pun ade perasaan ok.

4)      Jangan jadi kepoh
Ok ni yg paling hot nak story(hot sgt kerr). Ramai jugak diantara yang aku kenal mulut dia kepoh. Dapat satu story asyik itu je dia pusing. Kadang2 benda yg sama je nak diceritakan. Lemas gue. Aku tak kisah ko nak jadi mulut murai ke ape ke tapi jangan ckp benda yg org lain tak suka nak dgr. Kadang2 ape org tu pakai pun ko jadikan isu. OMG! Tak fesyen betul ko ni. Nampak sgt ko kuno. Aku paling berapi dgn mulut kepoh. Mulut ko bila nak habis bateri nye pun? And lagi satu please jgn menyibuk tentang diri org lain, cuba kalo ko ditempat org tu confirm ko rimas and sakit hatikan. Itulah ape yg aku slalu rasa. Mulut org kita tak bole nak tutup tapi mulut sendiri mmg kta bole tutup.

5)      Jaga adab sopan anda
Hehe yang ni mama selalu pesan tolong jaga adab. Nama pun perempuan tak manis kalo tak beradab. Perempuan nampak manis bila lemah lembut.yeah thats true. Always and always utk dijadikan isu for my mom utk memberi tazkirah kpd aku tiap2 hari.hehe but usually now rmai org main lps je psl jaga adab ni. Tak kesahlah adab dari segi apa pun.hhmm *sigh. Mungkin cara org berbezakan.


*k.bye :D