nuffnang adds

Hello strangers, Welcome to my reality world :)

Who I Am?

Assalamualaikum, okay Alhamdulillah. aku baru je balik dari PD. Memang letih giler lepas daftar and angkut barang sume masuk kamsis. Aku kali ni dapat blok M. okay la walaupun jauh janji aku dapat tempat tinggal. Even penat aku tetap akan berusaha kali ni dgn lebih cemerlang. Amin. Ok skrg ni aku nak update beberapa perkara tentang diri aku yg tak seberapa comel ini. Hehe. Bukan kerana tiada apa2 idea nak tulis dlm entry kali ni tp hanya utk sekadar memberitahu agar org lain dapat mengenali dgn lebih dkt lagi siapa aku yg sebenarnya. Dan kadang-kala  perspektif manusia untuk menilai orang itu agak cetek pemikirannya. Kita tak boleh juga untuk menilai seseorang itu dari luaran. Kerana kadang-kadang benda yg disangka buruk itu adalah baik sekali. Ada juga yg menilai untuk mematangkan diri tp bg aku salah kerana lebih baik kita merapatkan dgn orang lain untuk mengetahui daripada kita bercakap perkara yg salah.Tetapi bukan hanya terus bertanya tanpa henti nnt orang tu ckp ko ni menyibuk tak tentu psl plak. Tapi ade jgak yg mcm tu. Hehe ok. Now lets we start...



1) kenapa aku selalu MOODY??? 
Ok yg ni mmg aku akn jwb terus terang dari sudut hati aku. Sedih sungguh apabila org lain ckp mcm tu. -_-" Aku bukannye moody la korang. Aku ni jenis PENDIAM so daripada aku berkata2 perkara yg tidak masuk akal lebih baik aku berdiam. Aku ni jenis yg kalau org akan bersembang dgn aku, aku akan bersembang secara rancak tapi kalau dah takde sape nak tegur buat apa aku nak bising2 mcm orang gila. So bg korg yang anggap aku mcm tu mmg salah la tanggapan korang selama ni. Bukan aku nak rasa marah something but aku ni jnis yg muka nyaden (istilah dari bahasa perak) Muka yg hanya buat bodo jer. Ok plzz stopkan tanggapan korg tu sume ok. Kalau korg rasa malas nak tegur aku takut aku tgh moody better korg takyah la tegur sbb tanggapan korg tu still the same sbb pemikiran singkat sgt. Apa yg aku tahu aku bahagia org lain pun bahagia. Last skali aku x moody but im still happy :)


2) Kenapa aku kurus????
Ok yg ni aku rasa x dpt nak bg tahu sgt kut. Ok dulu pun aku kurus jgk malah lebih kurus dari sekarang.Ok masa time skolah dulu mmg aku berisi sikit sebab yelah mood pun happy,jiwa tenang bahagialah kan. Makan pun teratur. Tapi selepas tu berat bdn aku turun akibat kecewa dari masa silam dan aku try improve kan bdn aku. Badan aku makin naik tapi setelah aku duduk jauh dari family, bdn aku makin menurun akbat makan tidak teratur. stress dgn study. kerja yg bertimbun-timbun. tak dpt rehat yg ckup. tidur pun tak cukup. So berat badan akan turun mendadak la. Muka pun jadi cengkung hehe.


3) Ko pakai produk banyak sangat sebab tu muka ko berjerawat.
Just what i want to say to you is suka hati aku lah nak pakai berapa banyak produk pun. Duit aku bukan duit korg (opss sorry terkasar) ok yg ni kdg2 aku boleh terima.sebab terlalu bnyk pakai produk effect dia akan nampak. tapi ada kala mmg xleh terima. muka aku teruk adalah disebabkan matahari yg terik sgt. Sebab aku ni jnis xtahan matahari so mmg cepat naik jerawat. kulit aku ni sensitif sgt dgn matahari. Tp skrg alhamdulillah jerawat dah takde dan dpt dihandlekan. hehe. Lagipun masalah jerawat ni hanya perkara biasa bg semua kaum adam dan hawa. Its small the matter la beb. benda kecik ko nak memperbesarkan..alahai..mcm ko takde jerawat plak kan.


4) Work as a man
Yes bekerja sebagai seorang lelaki. Sekarang ni aku boleh bandingkan lah bagaimana wanita atau lelaki bekerja. Ok rata-rata kebanyakannya aku lihat dari student poli. Ok kalau boleh nak tahu kenapa selalunya sekarang ni ramai wanita yg jatuh kerana lelaki ini adalah sebab-sebabnya . Kalau perempuan kan nak lakukan tugas diorg, diorang akan fikir cetek tau. Mereka ni takkan handle sesuatu tugasan dgn berat. Sumenye just ambil mudah. Tapi apa yg diorang mahu kerja mesti siap dan cantik. Bila tgh bincang ada yg sembang , tgok cermin, touchup makeup tu walaupun dah boleh tgok ketebalan bedak, sms-ing, facebooking, and pandang tetapi fikiran di tempat lain. Bila disuruh apa yg perlu dilakukan ibarat masuk telinga kanan keluar telinga kiri. tapi kalau lelaki pula mereka akan main-main. tapi mereka akan buat tugasan tu sampai siap even diorang tak mandi, tak makan sebab apa yg penting kerja mesti siap dari luar dan dalam. Mereka takkan ambil kira tentang kecantikan and whatsoever but mereka titik beratkan tentang sesuatu isi kerja dan juga tidak merugikan masa. Yeahh sebab tu lelaki ramai yg jadi bos. Bukannya mengutuk para wanita tetapi ingin menegaskan kenapa skrg ni wanita dah tidak meningkat. Ye aku pun perempuan dan sekarang boleh hanya dibilang berapa tokoh wanita yg berjaya. kenapa mereka berjaya adalah disebabkan mereka berkerja sebagai lelaki. yeahh from now on words girls work as a man. you can do it!!! So bg sesiapa yg kata aku tidak bekerja secara teratur or kerja xde rehat, x hormat masa, and mcm2 la. ini adalah jwpn aku. Im work as a man and will think as a man..even aku ni pendiam. FULLSTOP!


5) What happens when you are really MAD???
Ok yg ni maybe ramai yg tidak tahu dan tidak kenal lagi. Ok bila marah i will shut my mouth. Itu tandanya aku akan rasa marah dan muka aku akan bertukar ke arah jadi lain.Tapi bila aku makin marah aku akan campak saja barang yg apa ada pada tgn aku. even brg tu mahal atau brg milik org lain. Aku ni jenis tak pedulikan apa-apa. Kalau tgh cakap dekat aku dan aku berwajah masam dan aku diam itu tandanya aku marah. So stay away from me if u scared!!! Actually aku ni bukanlah jenis pemarah tetapi ada kala ada benda yg aku tak dapat terima. tapi senang je bagi aku. Just be Nice with i will be nicer with you. 


Tapi sebenarnya aku ni hanyalah manusia biasa yg berperikemanusiaan. Aku takdelah makan org. Aku hanyalah diriku yg hanya berpijak di bumi yg nyata. Hanya berfikir ke arah yg realistik dan takkan kecundang walaupun diberi pelbagai halangan.