nuffnang adds

Hello strangers, Welcome to my reality world :)

Khas buat ANDA ^_^

Assalamualaikum buat pembaca yang terlalu setia sehingga meng-STALKER fb dan blog saya. Tak jd fb dan blog, org lain pun anda sudah sedia maklum mengambil PORT tentang yang bukan menjadi urusan pernting buat diri awak sehingga sanggup meredah onak dan duri, laut dan hutan yang penuh pengembaraan untuk bertanyakan kepada org lain tentang perihal saya. . Terima kasih daun keladi, bila rajin stalker lg. hehe. First of all i would like to apologize for uolls. iolls bkn mahu mengata ataupun mahu bergaduh, bergusti dgn diri uolls. tp mahu melelapkan seketika mata yg sudah sedia ada disengkang-sengkangkan lg.

wahai dunia, aku ingin lari tapi semakin hari kulari kurasakan seperti dunia makin dekat dgn ku. Tak pernah jauh, Aku tak dapat lari seketika lagi untuk dunia yang terlalu kejam, untuk dunia yang terlalu memenatkan buat diriku. 

Cuba kalau kau sendiri di tempat aku. Adakah aku selalu tanya pasal diri engkau. Adakah aku sibuk sangat ingin mengetahui apa yg kau lakukan setiap saat? adakah aku akan tanya kepada engkau kisah diri engkau luar dan dalam. Cukuplah  tidak untuk menyumpah seranah dan mengeluarkan kata-kata keji terhadap diri engkau. Kerana aku masih memikirkan diri engkau itu adalah hamba Allah. 

Aku marah? ye memang aku marah. Aku telalu marah. Terlalu marah dengan sikap dan perangai manusia yang tidak pernah memikirkan baik buruk seseorang itu. Hanya terlalu memikirkan perkara negatif. Ego. Dengki. Pemarah. Kedekut. Naluri setan dan hasad-hasad terlalu menguasai diri engkau sehingga kau telah mencacatkan diri engkau di hadapan manusia lain. 

Berubah la beb. Sampai bila nak jadi orang yang sama. Tolonglah keluar dari kotak hitam  kau sendiri. Plzzz. Aku cuma memikirkan keadaan orang lain yang terlalu seksa nak layan kau. Mcm mana lah balak kau sendiri boleh terima kau. Dan aku rasa dialah lelaki yang terhebat sekali kerana sanggup melayan diri engkau yang serba-serbi zero and nothing untuk memiliki sikap manusia yang terhebat di muka bumi ini. (Maafkan aku kalau kau terasa, bkn tujuan mengutuk tp ikhlas tabib dgn bf kau)

kau pun sama wahai hamba Allah yang satu lagi. Aku tahu kau tu siapa yang sebenarnya. Hanya talam dua muka. A kata pergi. B kata mari. Kau hanya lalang! 

Wahai STALKER tanpa identiti. Tolonglah kau ubah perangai tu. Meluat aku dengar. Tiap-Tiap hari aku hanya dengar benda yang sama dan berulang-ulang. Nad sana! Nad sini! WHY??? Aku ni sape? Famous sgt ke? Totally fadeup seperti ini setiap hari mendengar rumors yang takde faedah bagiaku. Korang nak cakap apa. ckplah. aku dah tak peduli lagi nak mendengarnya. 

Aku keluar? Aku buat apa? Aku lepak dgn siapa? Aku knp? Aku study ke x? Aku mkn MAGGI ke x? itu pun kau nak tahu WTF!  Selama aku duduk kat sini mak aku sendiri pun tak pernah kisah aku mkn maggi ke tak inikan pula diri engkau. manusia wahai manusia. kau memang buat aku gila. Tapi Alhamdulillah. Allahuakbar. Allah Maha Kaya. Allah Maha Adil.

Tolonglah hentikan kerja-kerja pengorektan isu-isu yang tak popular ini. Aku rasa geli nak termuntah wey. Bagaikan hidup di dunia paparazi. Mana aku pergi sume nak selidik. jgn sampai aku gelar diri engkau wahai mak joyah.

Buat pengetahuan manusia-manusia, aku hanya ingin berbuat baik terhadap diri engkau. Aku mahukan ketenangan jiwa dan raga. Aku nak sihat. Aku nak belajar.Aku dtg ke negeri org utk terima ilmu tapi aku tak ingin memiliki naluri jiwa syaitan. Aku hanya  pendamkan segala apa yang aku dengar. sampai masa aku boleh meletup tapi aku hanya memikirkan kau dan aku hanya manusia Allah. Sama-sama ada tujuan masing2, bkn nak bergaduh tetapi inginkan perdamaian. Kau Buatlah cara diri engkau dan jgn sekali-kali meniru aku. Apa yang aku miliki kau jgn khuatir. Suatu masa kau akan ada cuma kau kene percaya pada Allah.

Kau nak fight dlm study kau fight sengsorang aku tak mahu masuk dlm pertandingan lumba haram mcm pffttttt. Aku nak study untuk diri aku. Aku dah berjanji dgn family aku yg aku nak balik dgn bkn tgn yg kosong. Tapi bukan utk fight dgn KAU! kau gi main jauh-jauh la kalau itu tujuan kau. Cuba kau fikir kalau kau fight mcm ni, bila dah hbis study, dah kahwin adakah kau inginkan fighting lg seperti ini? kita akan duduk satu rumah ke lps ni? Dah grad aku takkan hadap lg muka kau.Sbb aku dah faham asam garam hidup kawan ni. Kawan susah senang mmg susah nak cari tp kawan gembira berlambak di tepi jln. Lg satu aku memang inginkan perdamaian tapi bila lama-kelamaan aku melihat diri engkau tidak pernah berubah dan still sama aku bertindak untuk mendiamkan diri aku. kerna aku tahu aku tak mahu lg merenggangkan apa yg telah jauh selama ini. Lebih Baik Aku Berdiam sbb Aku Tak Mehu Sesat Dlm Dunia Kau yg Hitam. Aku harap kau faham. dan tolong jgn jd BODOH selepas ini.Matang sikit. Jadilah insan yang mempunyai hati yg ikhlas dan bukan yg telah sedia ada. Aku hanya manusia biasa seperti kau. Takde beza.

Aku maafkan korang apa yang telah korang buat selama ini. Aku tahu aku tulis mcm ni pun takde guna sebab takde kebaikan. hanya mencacatkan blog aku saja. Cukuplah ini buat yang terakhir untuk aku melepaskan geram terhadap benda bodoh dan remeh ni. Selepas ni kalau ada pape masalah face with me not with the intermediaries bagai. Bosan hari-hari sama. Lagi satu jgn Demand sgt sbb kalau korg teruskan sikap mcm tu korg takan kemana. Percayalah. 

Aku hanya ingin kembali kedunia yang nyata. Biarkan aku bernafas walaupun sekejap. Aku ingin melelapkan mata dari dunia yang terlalu kejam bagiku.

Kalau aku diam bermakna aku tak mahu pertikaian antara kita semua. Aku tak mahu merosakan apa yang telah sedia rosak sebelumnya. Meluat aku hadap. Lebih baik aku berdiam kerana itu yg membuatkan aku bahagia. Hanya aku percaya pada Allah, family dan dia. tapi bukan org lain.  

Penat aku dengan dunia ini. Aku cuma inginkan perdamaian dan ingin bernafas walau seketika. Muka aku nampak ceria tapi hati aku selalu menangis. Sebab tu aku sentiasa jauhkan diri aku dgn korg. Itu yg membuatkan aku boleh bernafas. Aku harap korg dah tahu jwpnnya sekarang so tak perlu lg tanya lagi hal diriku. Sbb aku sndiri tak pernah korek rahsia hal peribadi diri engkau. Aku tak pernah pun tanya kau study ke tak tiap2 hari. Aku tak kisah lg diri engkau.  Aku tak cakap kau mcm2 dpn org. Apa yg org ckp tntg kau aku hanya diam. Tak pernah pulak aku sibuk sms org tnye kau sendiri keluar ke tak. Lg satu aku tahu kau kedekut tp jgn smpai msg aku kau tak rply.mmg kedit tu hanya utk balak kaukan. takpela aku fhm siapa engkau. Nak tahu psl aku hadap aku jgn sekali tanya org lain. penat diorg jd posmen tak berbayar. hmph. DUNIA HANYA SEMENTARA....

Maafkan diri aku kalau buat kau marah dan aku telah lama maafkan kau jika nak tahu...
Bukan tujuan nak bergaduh tapi untuk jawapan yang selama ini mungkin kau fikirkan..
Lebih baik aku diam dari berkata-kata. Salam perkenalan untuk tempoh selama aku kenal kau...BYE =D